Ukens treningsplan

  • 23.02.2015 - 19:00

 Uææ denne uken skal jeg droppe enda en spinningøkt! Jeg elsker spinning. Man får en så innmari bra følelse etter endt spinningøkt! Kan ikke forklares bare oppleves:) Meeen jeg er litt nysgjerrig på hva som vil skje med kroppen min om jeg kun spinner en økt og heller satser mer på styrke! Ønsker å legge på meg mer muskler og hvis det betyr at jeg må droppe en spinningøkt så får det bli sånn! Vi får se hvor lenge jeg klarer meg med bare en økt i uken. Time will tell!

Her er ukens treningsplan:

Mandag- egentrening styrke, rygg og mage ca. 60 min (inkl. oppvarming)

Tirsdag- fullkroppsstyrketime i sal 60 min

Onsdag- egentrening styrke, armer, bryst og bein ca. 90 min

Torsdag- fri

Fredag- spinning 60 min (og bosu?)

Lørdag- fri

Søndag- cardio step strength eller/og styrketime 45 min



Ønsker dere en aktiv og fin uke! Og til dere som skal være med på One week plank challenge.. LYKKE TIL! 


endeligfit 23.02.2015 kl.20:06

wow for en plan! :D du eeer så flink :D

Cathrine Narum 23.02.2015 kl.20:33

Done! Null stress! Tok meg bare et minutt ;) Hehe.

Spreking!

Lene 23.02.2015 kl.20:38

Er det greit å spørre hvor høy du er og hvor mye du veier? :) Trener til en slik kropp jeg også, men bør selfølgelig ikke se på vekta så mye da muskler veier mer enn fett...

Madde K.K 23.02.2015 kl.21:07

Du er utrolig bra ut!

Ønsker den en herlig uke :)

stianrangvaldjonassen 24.02.2015 kl.00:42

hvorfor droppe en spinningøkt? hvorfor ikke bare fortsette i samme stil å øke mengden styrke?

minutvei.blogg.no 24.02.2015 kl.08:38

stianrangvaldjonassen: Det var egentlig mest fordi fordi jeg sliter sånn med å legge på meg. Tenkte kanskje jeg fikk litt mer ut av styrkeøktene hvis jeg kuttet litt cardio og heller la til en ekstra styrkeøkt;)

minutvei.blogg.no 24.02.2015 kl.08:39

Madde K.K: Tusen takk og takk det samme:D
Ønsker deg en herlig uke også!

minutvei.blogg.no 24.02.2015 kl.08:41

Lene: Det er helt greit å spørre;) Jeg er 170 høy og veier for øyeblikket mellom 52-53 kilo. Men håper på å klare å legge på meg litt mer muskler;)
Ha en fin dag!

minutvei.blogg.no 24.02.2015 kl.08:42

Cathrine Narum: Hahaha du er flink og morsom;D Bra jobbet;)

minutvei.blogg.no 24.02.2015 kl.08:43

endeligfit: Tusen takk! :D Ser på bloggen din at det er du og;) Stå på videre! Du er flink:)

stianrangvaldjonassen 24.02.2015 kl.20:04

spis mer :D

minutvei.blogg.no 25.02.2015 kl.08:26

stianrangvaldjonassen: Hvis du hadde lest bloggen min hadde du visst at jeg spiser som en hest! ;D I tillegg til å spise så mye jeg kan i løpet av dagen presser jeg i meg shake med litt av hvert i også;) Så det er nok ikke så lett som spis mer nei!

stianrangvaldjonassen 26.02.2015 kl.01:41

heheh er støtt og stadig innom :P jeg har problemet med å ta av vekt jeg nå, etter en alt for rolig jul så har kiloen kommet som ikke burde ha kommet... men får se om ikke jeg får orden på tingene fremover nå :)

minutvei.blogg.no 26.02.2015 kl.10:09

stianrangvaldjonassen: Hehe ja da har vi motsatt problem;) Men det viser seg at jeg er avhengig av spinning. Må nok ha mine (minst) to økter i uken selv om det blir mer vanskelig å gå opp! Har vært litt gretten denne uken og er 98% sikker på at det er fordi jeg ikke har spinnet! Hahaha
Ha en fin dag og lykke til med julevekten!

stianrangvaldjonassen 27.02.2015 kl.01:28

takk for det :) men tror du kan slappe helt av med tanke på kardio og muskelvekst, det ble gjort ett forsøk på noen maratonløpere for noen år siden, de løp 1 maraton hver dag i 30 dager eller noe sånt noe, og i snitt mistet de under 1 kilo muskelmasse. så hvis du trener tung styrke og spiser riktig så musklene har de riktige forutsetningene for vekst så skal det gå ann for deg også :)

minutvei.blogg.no 27.02.2015 kl.08:26

stianrangvaldjonassen: Ja hvis det stemmer er det jo kjempebra:) Og applaus til de som klarer det! :)
Føler uansett at uken ikke blir helt den samme når man kun har trent styrke. Føler man ikke har trent "ordentlig", det er noe som mangler. Dessuten tror jeg kroppen har godt av den vekslingen mellom styrke og cardio!
Får starte å spise middag to ganger om dagen lol:P

stianrangvaldjonassen 27.02.2015 kl.23:08

pleide også og kjøre styrke og spinning, gjerne spinning og beindag på samme dag :P men har vært borte fra spinningen en stund nå så må ta det opp igjen til uka :?

minutvei.blogg.no 28.02.2015 kl.08:26

stianrangvaldjonassen: Ja der er jo en kjempekombo spør du meg! Har gjort det samme som deg i nesten et år nå:P Men prøver nå å trene kun spinning en dag og kun styrke neste dag. Gikk forsåvidt greit å trene styrke etter spinningtimen også, men føler jeg har bedre teknikk i hvertfall på beinøvelsene hvis jeg venter til neste dag. Men overkropp er det bare å kjøre på med;)
Lykke til med spinningstart!
Skriv en ny kommentar
hits