One week bulgarian squat challenge!

  • 08.03.2015 - 10:00

Da var det nok en gang klart for et nytt ukes challenge! Fortsetter med velser man kan gjre hjemme. Etter nske blir det enda en rumpe/bein velse og det er jo kanskje ikke s dumt i og med at det nrmer seg bikini sesong (hahaha litt opptemistisk her men! er vel fortsatt en stund til..). Uansett denne ukens challenge heter "one week bulgarian squat challenge"! Eller utfall som det heter p norsk. Jeg pleide hate denne velsen, men n har den blitt min favoritt velse nr. 1 nr det kommer til rumpa! Denne er super effektiv!

Ukens challengebulgarks utfall:

Mandag- 7 repetisjoner p hvert bein

Tirsdag- 10 reps

Onsdag- 13 reps

Torsdag- 16 reps

Fredag- 19 reps

Lrdag- 22 reps

Sndag- 25 reps

Selvflgelig kan man starte med mindre/flere repetisjoner og man kan ogs ke med mindre/flere reps.

Jeg velger gjre velsen ved legge en fot p en stol. Dette gjr velsen tyngre, men det gr ogs ann gjre den p gulvet. Det som er viktig tenke p nr man gjr velsen er ha rette hofter og begge knrne skal peke rett frem. I tillegg skal ikke kneet g over/ forbi trne og nr du presser opp skal tyngden vre p hlen!

Hvis du har manualer hjemme s gjr gjerne velsen med en vekt i hver hnd! Nr jeg gjr velsen p treningssenteret bruker jeg ha 7 kilo i hver hnd.

Alternativ 1 (se bort i fra det alvorlige ansiktsuttrykket) :

Alternativ 2:

Hper du velger vre med p ukes challenget! Kan garantere at denne velsen vil gjre deg sterk! Jeg gjr den minst to ganger i uken til vanlig.

Ha en fin sndag og snakkes senere!


Silje Eriksen 08.03.2015 kl.10:58

jeg er lett med :-)

minutvei.blogg.no 08.03.2015 kl.12:24

Silje Eriksen: BRA:D
Skriv en ny kommentar
hits