One week bulgarian squat challenge!

  • 08.03.2015 - 10:00

Da var det nok en gang klart for et nytt ukes challenge! Fortsetter med øvelser man kan gjøre hjemme. Etter ønske blir det enda en rumpe/bein øvelse og det er jo kanskje ikke så dumt i og med at det nærmer seg bikini sesong (hahaha litt opptemistisk her men! er vel fortsatt en stund til..). Uansett denne ukens challenge heter "one week bulgarian squat challenge"! Eller utfall som det heter på norsk. Jeg pleide å hate denne øvelsen, men nå har den blitt min favoritt øvelse nr. 1 når det kommer til rumpa! Denne er super effektiv! 

Ukens challenge bulgarks utfall:

Mandag- 7 repetisjoner på hvert bein

Tirsdag- 10 reps 

Onsdag- 13 reps

Torsdag- 16 reps

Fredag- 19 reps

Lørdag- 22 reps

Søndag- 25 reps

Selvfølgelig kan man starte med mindre/flere repetisjoner og man kan også øke med mindre/flere reps.

Jeg velger å gjøre øvelsen ved å legge en fot på en stol. Dette gjør øvelsen tyngre, men det går også ann å gjøre den på gulvet. Det som er viktig å tenke på når man gjør øvelsen er å ha rette hofter og begge knærne skal peke rett frem. I tillegg skal ikke kneet gå over/ forbi tærne og når du presser opp skal tyngden være på hælen!

Hvis du har manualer hjemme så gjør gjerne øvelsen med en vekt i hver hånd! Når jeg gjør øvelsen på treningssenteret bruker jeg å ha 7 kilo i hver hånd.

Alternativ 1 (se bort i fra det alvorlige ansiktsuttrykket) :

Alternativ 2:

Håper du velger å være med på ukes challenget! Kan garantere at denne øvelsen vil gjøre deg sterk! Jeg gjør den minst to ganger i uken til vanlig.

Ha en fin søndag og snakkes senere!


Silje Eriksen 08.03.2015 kl.10:58

jeg er lett med :-)

minutvei.blogg.no 08.03.2015 kl.12:24

Silje Eriksen: BRA:D
Skriv en ny kommentar
hits